Comunicate de presa

În vederea prevenirii răspândirii noului tip de coronavirus pentru care a fost emisă alertă la nivl mondial, Aeroportul ”Ștefan cel Mare – Suceava”, aeroport care operează curse internaționale, vine în sprijinul pasagerilor săi atât prin distribuirea unor materiale informative despre acesta, cât și prin intermediul asistenților medicali, din cadrul Aeroportului care asigură asistența permenentă în intervalul orar în care sunt deservite curse internaționale și care pot oferi sfaturi și îngrijiri medicale tuturor solicitanților.

În terminalele de plecări și sosiri, la cabinetul medical și în zonele ghișeelor de check-in ale aeroportului, au fost afișate mai multe anunțuri de informare și au fost distribuite pasagerilor flyere cu instrucțiuni referitoare la combaterea și prevenirea noului tip de coronavirus.

Aeroportul colaborează în permanență cu autoritățiile din domeniul sănătății publice, cu celelalte instituții care își desfășoară activitatea în cadrul aeroportului, precum și cu companiile aeriene pentru implementarea tuturor măsurilor de precauție în ceea ce privește cazurile de îmbolnăviri cu noul coronavirus.

Rugăm pasagerii care au ca simptome febră mare, tuse și dificultate la respirație sa contacteze de urgență serviciul medical din cadrul aeroportului sau să se prezinte de urgență la cel mai apropiat spital.

Attachments:
FileDescriptionFile size
Download this file (Anunt coronavirus.pdf)Anunt coronavirus.pdf 253 kB

Bus Service from ”Ștefan cel Mare – Suceava” Airport to Chernovitsi

Starting November 1st 2019, the connection between "Stefan cel Mare - Suceava" Airport and the city of Chernovitsi will be provided by bus service, whose program will be synchronized with the flight schedule of Suceava Airport.

Thus, the transport of passengers from and to the city of Chernovitsi, will be provided by daily bus service, which will depart from the Airport at 5:30 and 17:00 and arrive at their destination at 7:50, respectively at 19:30. From Chernovitsi, there will also be two daily departures, one departing in the morning at 8:00am and another one at 1:30pm, arriving at Suceava Airport at 10:30am and 4:00pm respectively. The departing and arrival point in Chernovitsi will be at the station "West Bucovina", and also, the journeys will have a stop in the Central Bus Station in Chernovisti.

The price of a ticket is 60 lei / person (or the equivalent in hryvnia). Tickets can be purchased from the bus terminals, from the drivers, as well as from www.autogari.ro. Further information can be obtained by calling the Dispatch Office of the company: 004 0747 439 472.

wizz sv 3Astăzi, 3 Septembrie 2019, o aeronavă de tip Airbus A320 a companiei WizzAir, care efectua zborul W6 3613 pe ruta Roma (Ciampino) – Suceava a aterizat conform programului. În momentul aterizării, a avut loc un incident de tip “bird-strike”, aeronava intrând in coliziune cu mai multe pasări.
Urmare a acestui eveniment, compania aeriană WizzAir a anulat din motive tehnice şi pentru siguranţa pasagerilor zborul retur Suceava - Roma (Ciampino), care urma să decoleze cu aceeaşi aeronavă la orele 12:20, fiind afectaţi un număr de 180 pasageri care nu au putut efectua călătoria.

Aeronava în cauză a decolat la orele 17:52, fără pasageri, spre Aeroportul de bază, pentru a fi supusă unor investigaţii tehnice suplimentare.

În conformitate cu prevederile comerciale ale companiei WizzAir, acceptate de către pasageri la momentul achiziţionării biletelor de călătorie, aceştia au următoarele variante în cazul anulării unui zbor:

(extras de pe pagina de internet a companiei WizzAir de la adresa: https://wizzair.com/ro-ro/informatii-si-servicii/informatii-calatorie/intarziere-si-anulare )
“În cazul anulării, Alegeți una dintre următoarele trei opțiuni:

- Rezervați din nou zborul, gratuit, la Biroul de bilete, la Centrul telefonic sau prin e-mail;
- Anulați rezervarea și obțineți o rambursare;
- Anulați rezervarea și obțineți credit corespunzător valorii totale a tarifului plus 20%, în Contul WIZZ”

În acest context, colegii noştri de la compania Romanian Airport Services, care asigură procesarea pasagerilor companiei WizzAir şi care sunt reprezentanţii companiei în relația cu pasagerii pe aeroportul nostru, au luat toate măsurile pentru punerea în practică a politicilor companiei aeriene WizzAir în materie de anulare.

Aeroportul “Ştefan cel Mare” Suceava îşi cere scuze pentru neplăcerile şi disconfortul pasagerilor afectaţi, deşi acesta nu a avut niciun rol în creearea acestei situatii şi multumeşte pentru înţelegere.

Deasemenea, Aeroportul “Ştefan cel Mare” Suceava doreşte să mulţumească colaboratorilor pentru susţinerea, suportul acordat şi prefesionalismul de care au dat dovadă

Referitor la situaţia din dimineața zilei de vineri, 20 septembrie 2019, când pasagerii care urmau să călătorească pe ruta Suceava – București (Otopeni) cu zborul companiei Tarom, nu au reuşit să completeze formalităţile de check-in, Aeroportul „Ştefan cel Mare – Suceava” face următoarele precizări.

Pe Aeroportul „Ştefan cel Mare – Suceava” formalitățile de check-in pentru pasagerii companiei Tarom sunt efectuate de către compania aeriană, prin intermediul agentului de handling respectiv compania Romanian Airport Services.

Toate echipamentele cu care se asigură formalitățile de check-in sunt proprietatea companiei aeriene Tarom. Serviciile de internet care asigură funcţionalitatea sistemului de check-in sunt, de asemenea, contractate direct de către compania aeriană, nu de aeroport, și sunt furnizate de un operator specializat, care este diferit de operatorul care furnizează servicii de internet pentru Aeroportul „Ştefan cel Mare – Suceava”. La momentul respectiv, s-au înregistrat disfuncţionalităţi în furnizarea serviciului de internet către compania Tarom, independente de Aeroportul „Ştefan cel Mare – Suceava” și care au facut imposibilă conexiunea cu sistemul global (DCS - Departure Control System) SITA, astfel fiind necesară realizarea check-in-ului manual al pasagerilor, ceea ce a dus la întârzierea zborului.

Dorim încă o dată să menționăm că Aeroportul „Ştefan cel Mare – Suceava” nu este furnizor de servicii de internet pentru asigurarea formalităţilor de check-in ale companiei aeriene Tarom.

Deşi situaţia creată este independentă de aeroport, dorim sa prezentăm scuze tuturor pasagerilor afectaţi.

Vă mulţumim!

comunicat memmingen 1

WIZZ AIR airline, partner of "Stefan cel Mare - Suceava" Airport will open a direct route Suceava - Memmingen (Germany) in June 2019! Following the joint efforts of the Suceava County Council with "Stefan cel Mare" Airport and Allgäu Memmingen Airport in Germany, WIZZ AIR company will open from June 17th, 2019, the direct flight Suceava - Memmingen (Germany) with 3 frequencies per week, on Mondays, Wednesdays and Fridays.

The beneficial collaboration between "Ştefan cel Mare - Suceava" Airport and WIZZ AIR company is favorable to those over 500,000 passengers who have chosen the flight facilities offered by the airline since its operation in Suceava in August 2016. Proof of this collaboration is the increasing number of passengers choosing Suceava Airport, adding to the number of existing races in the timetable, and the new destination announced.

comunicat memmingen 2